شرایط و قوانین بازگشت کالا در روبیک دات آی آر

با وجود تلاش روبیک دات آی آر برای ارسال سفارشات در شرایط مطلوب و مورد انتظار مشتری با بالاترین کیفیت، در عمل به دلایلی نظیر خطای انسانی، مشکلات ارسال و … امکان بروز مشکلاتی در سفارشات وجود دارد .

درچنین مواردی چارچوبی در نظر گرفته ایم تا مشتریان گرامی بدون تحمل کوچکترین ضرر و زیان و در سریع ترین زمان ممکن خدمات مورد نیاز خود را از روبیک دات آی آر دریافت کنند.

جهت استفاده از شرایط مرجوعی ذکر شده در سایت خواهشمندیم حتما هنگام آنباکس ( باز کردن ) از بسته پستی و محصولات خریداری شده فیلمبرداری کنید تا اگر به هر دلیل مشکلی در محصول وجود داشت قابل پیگیری و مرجوعی باشد.

در غیر این صورت متاسفانه محصول شما از شرایط گارانتی سلامت شرکت روبیک دات آی آر خارج میشود.
با تشکر از همراهی شما

روبیک دات آی آر برای همه محصولات 7 روز فرصت مرجوعی درنظر گرفته است.

استفاده از 7 روز ضمانت بازگشت چه شرایطی دارد؟

اگر کالای خریداری شده، ایراد یا اشکال فنی داشته باشد:

برای محصولاتی که با پست تحویل میشوند ،اشکال و یا ایراد فنی باید حداکثر تا 24 ساعت پس از دریافت کالا، به روبیک دات آی آر اطلاع داده شود و برای محصولاتی که با پیک در تهران تحویل میشوند باید در حضور پیک محصول از نظر سلامت فیزیکی و ظاهری و کارایی بررسی و بعد از پیک تحویل گرفته شود.

بدیهیست در صورتی که محصول به شما تحویل داده شود به منزله تایید سلامت کالا می باشد و پس از آن مسئولیتی به عهده این فروشگاه نیست .

در هنگام چرخش همه سطوح و یا بعضی از سطوح روبیک، صدای فنرها شنیده می شود. این مورد کاملا طبیعی بوده و به دلیل برخورد فنر به قطعات داخلی روبیک در حین چرخش است. صدای فنر مربوط به ساختار داخلی روبیک ها و بر عهده شرکت تولید کننده روبیک می باشد.
لذا شرکت توزیع کننده (روبیک دات آی آر ) مسئولیتی در قبال این موضوع نداشته و مورد صدای روبیک شامل مرجوعی نمی شود.

لازم است کارتن و جعبه اصلی محصولات تا پایان 7 روز مهلت استفاده، نگهداری شود و از دور ریختن آن جداً خودداری شود.
استفاده از این سرویس تنها در صورتی امکان‌پذیر است که کالا در کارتن یا جعبه اصلی خود بدون آسیب و پارگی بهمراه همه متعلقات از جمله کیف و آچار و دفترچه و … هر آنچه از اول همراه محصول بوده به روبیک دات آی آر بازگردانده شود.

برچسب‌زدن یا نوشتن توضیحات، آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن یا جعبه اصلی کالا و یا پاره و مخدوش کردن آن، امکان استفاده از ضمانت بازگشت را از بین خواهد برد.
این سرویس اشکال‌های فنی و ظاهری (شکستگی،گم شدن مهره روبیک یا بازی ، خط و خش و مانند آن روی بدنه کالا) که در اثر استفاده نادرست کاربر از کالا ایجاد شود، را شامل نمی‌شود.

اگر کالای خریداری شده از نظر مشخصات یا ظاهر فیزیکی با اطلاعات وب‌سایت مغایرت داشته باشد:

وجود مغایرت یا کسری اقلام همراه کالا ، باید حداکثر طی 24 ساعت پس از دریافت کالا، به روبیک دات آی آر از طریق تلفن به پشتیبانی اطلاع داده شود.
اگر مغایرت، بدون استفاده از کالا قابل مشاهده است، مثل رنگ یا مشخصات درج شده روی بدنه، باید کالا در شرایط اولیه خود باشد و از آن استفاده نشده باشد.
عکس محصولات جهت اطلاع و کمک به خرید مشتری است و از آنجا که ممکن است در پاره ای جزییات با کالای اصلی تفاوت هایی داشته باشد به استناد آن‌ها نمی‌توان اعلام مغایرت کرد. ملاک وجود مغایرت در مشخصات کالا، مشخصات فنی درج شده در وب‌سایت است.
در صورتی که امکان تشخیص مغایرت، بدون باز کردن بسته‌بندی وجود دارد، امکان رسیدگی به درخواست مشتری در شرایطی ممکن است که کالا از حالت اورجینال یا بسته‌بندی اصلی و اولیه خود خارج نشده باشد.
در صورتی که امکان تشخیص مغایرت و کسری اقلام همراه تنها با باز کردن بسته‌بندی ممکن باشد، لازم است کارتن و جعبه اصلی محصولات نگهداری شود و از دور ریختن آن جداً خودداری شود. استفاده از این سرویس تنها در صورتی امکان‌پذیر است که کالا در کارتن یا جعبه اصلی خود به روبیک دات آی آر بازگردانده شود. برچسب‌زدن یا نوشتن توضیحات، آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن یا جعبه اصلی کالا و یا پاره و مخدوش‌ کردن آن، امکان استفاده از ضمانت بازگشت را از بین خواهد برد.

اگر کالای خریداری شده، آسیب دیدگی یا ایراد فیزیکی و ظاهری داشته باشد:

آسیب یا ایراد فیزیکی باید حداکثر طی ۲۴ ساعت پس از دریافت کالا، به روبیک دات آی آر از طریق تلفن به پشتیبانی اطلاع داده شود. مشخصات کالا، مشخصات فنی درج شده در وب‌سایت است.

در این موارد در صورتی که تحویل کالا توسط پیک انجام شده است لازم است کالا در هنگام تحویل توسط تحویل گیرنده بررسی شود و بدیهیست تحویل محصول به شما به منزله سلامت کالاست و پس از آن فقط شامل 7 روز مهلت مرجوعی به دلیل انصراف از خرید خواهد شد که هزینه مرجوعی به دلیل انصراف از خرید با مشتری گرامی میباشد لذا خواهشمندیم محصولات خود را در حضور پیک از هر نظر چک بفرمایید و سپس تحویل بگیرید .
در صورتی که امکان تشخیص آسیب، بدون باز کردن بسته‌بندی وجود دارد، امکان رسیدگی به درخواست مشتری در شرایطی ممکن است که کالا از حالت اورجینال یا بسته‌بندی اصلی و اولیه خود خارج نشده باشد.
در صورتی که امکان تشخیص آسیب تنها با باز کردن بسته‌بندی ممکن باشد، لازم است کارتن و جعبه اصلی محصولات نگهداری شود و از دور ریختن آن جداً خودداری شود. استفاده از این سرویس تنها در صورتی امکان‌پذیر است که کالا در کارتن یا جعبه اصلی خود به روبیک دات آی آر بازگردانده شود. برچسب‌زدن یا نوشتن توضیحات، آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن یا جعبه اصلی کالا و یا پاره و مخدوش‌کردن آن، امکان استفاده از ضمانت بازگشت را از بین خواهد برد.

اگر مشتری از خرید خود منصرف شود:

انصراف از خرید و درخواست مرجوعی به کالایی تعلق می‌گیرد که باز نشده باشد، هرگونه دخل و تصرف، باز کردن بسته‌بندی اولیه، پلمب، کندن برچسب‌ها و حتی نایلون وکیوم و شیرینک، امکان مرجوع کردن را از بین خواهد برد حتی اگر از کالا استفاده نشده باشد.
اگر هنوز سفارش ارسال نشده باشد، باید هر چه سریع‌تر به روبیک دات آی آر اطلاع داده شود.
همچنین به دلیل متصل شدن تمامی پایانه های فروشگاهی به سیستم مالیاتی کشور ، در صورتی که به هر دلیلی تقاضای عودت وجه داشته باشید به ناچار ۱۰٪ از مبلغ کل سفارش کسر خواهد شد .
اگر پس از دریافت کالا مشتری از خرید خود منصرف شود، باید انصراف خود را حداکثر طی ۲۴ ساعت پس از دریافت کالا از طریق تلفن به پشتیبانی روبیک دات آی آر اطلاع دهد.

لازم به ذکر است قوانین برگشت کالا فقط جهت خرید آنلاین است و در خرید حضوری امکان برگشت و یا تعویض کالا وجود ندارد چون کالا توسط مشتری شخصا انتخاب شده و امکان مرجوعی کالا و تعویض نمی باشد

برگرداندن کالا پس از تایید کارشناس پشتیبانی، تنها در صورتی امکان‌پذیر است که کالا باز نشده باشد، در شرایط اولیه خود (پلمپ) باشد، از آن استفاده نشده باشد، و به همراه همه ملزومات و اقلام همراه آن، ارسال شود. همچنین اگر کالا به‌ همراه هدیه فروخته شده باشد، بازگرداندن هدیه همراه آن نیز الزامی است.ارسال کالا و هزینه ارسال آن در این مورد به عهده مشتری خواهد بود.

اگر در اثر حمل و نقل، آسیب دیدگی ایجاد شده باشد:

آسیب دیدگی باید حداکثر طی ۲۴ ساعت پس از دریافت کالا به روبیک دات آی آر اطلاع داده شود.
لازم است حتما کارتن پستی و جعبه اصلی محصولات نگهداری شود و از دور ریختن آن جداً خودداری فرمایید. استفاده از این سرویس تنها در صورتی امکان‌پذیر است که کالا در کارتن یا جعبه اصلی خود به روبیک دات آی آر بازگردانده شود. برچسب‌زدن یا نوشتن توضیحات، آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن یا جعبه اصلی کالا و یا پاره و مخدوش کردن آن، امکان استفاده از ضمانت بازگشت را از بین خواهد برد.
اگر مرسوله توسط پیک به دست شما رسیده تحویل گیرنده موظف به بررسی سلامت محصولات خود است و اگر با پست ارسال شده در صورتی که آسیب‌ در لحظه قابل مشاهده باشد، مشتری می‌تواند از تحویل‌ گرفتن مرسوله خودداری کند تا جهت بررسی و ارسال مجدد به روبیک دات آی آر بازگردانده شود.در غیر این صورت با اطلاع قبلی و تایید پشتیبانی میتوانید جهت عودت محصول اقدام نمایید .

کالا را چطور و از چه طریقی مرجوع کنیم ؟

لطفاً قبل از هر اقدامی با روبیک دات آی آر به شماره 91300026-021 تماس بگیرید.
از ارسال کالا بدون هماهنگی با روبیک دات آی آر جداً خودداری کنید.
برای ارسال، باید کالا در جعبه یا کارتن اصلی خود به خوبی بسته‌بندی شود و لوازم جانبی و همه اقلام همراه مانند دفترچه راهنما، کارت و قطعات بسته‌بندی به همراه کالای اصلی ارسال شود.
برچسب‌زدن یا نوشتن توضیحات، آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن یا جعبه اصلی کالا و یا پاره و مخدوش کردن آن، امکان استفاده از ضمانت بازگشت را از بین خواهد برد. (در صورت لزوم، توضیحات خود را پشت فاکتور خرید یا قطعه کاغذ جداگانه‌ای بنویسید.)
در صورتی که ساکن شهرستان هستید، برای بازگرداندن کالا از پست پیشتاز پس کرایه اقدام کنید .در صورتی که برخی از شهرها پست پیشتاز را نمی پذیرند، رسید پستی را برای ما ارسال کنید تا هزینه ارسال برای شما واریز گردد.
اگر ساکن تهران هستید، برای هماهنگی ارسال پیک برای تحویل‌گرفتن کالا، با روبیک دات آی آر تماس بگیرید.
در صورت لزوم ، جعبه اصلی محصول را درون کارتن دیگری گذاشته و آن را ارسال کنید.

هزینه ارسال چطور محاسبه خواهد شد؟

اگر ایراد فنی، وجود مغایرت فنی یا فیزیکی یا آسیب دیدگی ظاهری، به تایید کارشناسان پشتیبانی روبیک دات آی آر برسد، هزینه‌های ارسال به عهده روبیک دات آی آر است.
در صورت انصراف از خرید، یا تایید نشدن ایراد یا مغایرت توسط کارشناسان روبیک دات آی آر ، هزینه ارسال و دریافت مجدد کالا، به عهده مشتری خواهد بود.

نحوه رسیدگی به مرسوله های بازگشتی

پس از دریافت کالاهای مرجوعی، کارشناسان روبیک دات آی آر ایرادهای اعلام شده توسط مشتری را بررسی و کنترل می‌کنند. پس از بررسی موارد مطرح شده، در صورت تایید ایراد کالا، وجه پرداختی مشتری به طور کامل و در کمتر از ۷۲ ساعت به حساب مشتری واریز می شود (مبلغ واریزی ،هزینه نهایی پرداخت شده توسط مشتری و هزینه های ارسال کالا را نیز پوشش می دهد.)

در صورتی که به تشخیص کارشناسان روبیک دات آی آر ، کالا خارج از ضوابط مقرر در سایت باشد و بدون ایراد تشخیص داده شود، کالا برای مشتری ارسال می‌شود. در این شرایط تمامی هزینه های ارسال بر عهده مشتری خواهد بود.
در صورت خودداری مشتری از تحویل کالای سالم و بدون ایراد، کالای مزبور به مدت یک ماه بصورت امانت نزد روبیک دات آی آر باقی می‌ماند و با انقضای این مهلت روبیک دات آی آر در قبال کالا و زیان‌های وارده بر آن یا مفقود شدن آن هیچ‌گونه مسئولیتی نخواهد داشت.
اتمام موجودی کالا و یا تغییرات قیمت کالا در مراحل کارشناسی و مرجوعی، به هیچ عنوان حقی را برای مشتری ایجاد نمی‌کند و روبیک دات آی آر در قبال تهیه همان کالا و یا تغییرات قیمت کالا هیچ‌گونه تعهدی نداشته و فقط تعهد بازپرداخت وجه کالا درج شده در فاکتور به مشتری را می‌پذیرد.
پس از دریافت و پذیرش کالا توسط روبیک دات آی آر ، بسته به نوع محصول و مشکل اعلام شده توسط مشتری، تست و اعلام نظر نهایی کارشناسان پشتیبانی، به طور میانگین ۴۸ ساعت کاری زمان خواهد برد.

عودت محصولات آموزشی

با توجه به اینکه تمامی محصولات و دوره های آموزشی (از قبیل CD ، DVD و …)  قبل از ارسال در دستگاههای مختلف تست و از عملکرد صحیح آن اطمینان حاصل میگردد، امکان مرجوعی وجود ندارد.
لذا خواهشمند است از عودت این نوع کالاها خودداری فرمایید .

تضمین 7 روزه روبیک دات آی آر در شرایط زیر از درجه اعتبار ساقط است:

  1. . هرگونه استفاده ، نگهداری و کارکرد ناصحیح و خارج ساختن محصول از شکل عادی
  2.  هرگونه دستکاری و اقدام به سرویس ، تعمیر یا تغییر در وضعیت کالا
  3.  خرابی به دلیل استفاده از هرگونه لوازم جانبی غیر اصل و تأیید نشده از سوی شرکت
  4.  کثیفی یا خط خش روی محصول
  5. هرگونه ضربه خوردگی و تماس با مایعات و رطوبت و سرقت
  6.  هرگونه کاستی در مرسوله نسبت به زمان تحویل گیری (از بین رفتن بسته بندی، فاکتور، اقلام و وسایل همراه محصول  و …
  7. هر گونه سهل انگاری از طرف تحویل گیرنده در زمان تحویل گرفتن مرسوله به واسطه عدم بررسی فنی و ظاهری محصول
  8. عدم اطلاع به پشتیبانی طی 24 ساعت بعد از تحویل محصول (برای خرید های پستی)-در مورد خرید با پیک حتما محصول باید توسط خریدار در هنگام تحویل چک شود