روبیک های سرعتی حرفه ای

راهنمای خرید انواع روبیک برای حرفه ای ها

روبیک های سرعتی حرفه ای:

  • قیمت روبیک سرعتی حرفه ای

دسته ی روبیک های سرعتی حرفه ای را به طور خلاصه می توان روبیک هایی با امکانات کامل و قیمت مناسب معرفی کرد. قیمت مکعب روبیک سرعتی حرفه ای نسبت به دسته های قبل بیشتر هستند ولی به دلیل داشتن آپشن و قابلیت های بسیار زیادی که دارند ارزش خرید بسیار بالایی داشته و نسبت به مکعب روبیک های حرفه ای به شدت خوش قیمت می باشند.

هدف از تولید روبیک های موجود در دسته ی سرعتی حرفه ای، استفاده در تمرین های حرفه ای حل سرعتی مکعب روبیک می باشد. افرادی که مکعب روبیک را سرعتی و حرفه ای حل می کنند نیاز به تنظیمات کامل برای شخصی سازی مکعب روبیک خود دارند. از این رو شرکت های تولید کننده مکعب روبیک تلاش کرده اند تا محصولاتی بسیار تنظیم پذیر و با قیمت مناسب تولید کنند. مکعب روبیک های دسته سرعتی حرفه ای قابلیت تنظیم اسپرینگ، تنظیم قدرت مگنت، تنظیم قدرت فنر محوری و یا آهن رباهای مگلو و… دارند که کیوبرهای سرعتی می توانند بهترین تنظیم را با توجه به سلیقه و قدرت دست خود انتخاب کنند.

محصولات موجود در دسته مکعب روبیک های سرعتی را می توان مشابه خودروهای چینی دانست که در بالاترین سطح آپشن قرار دارند. پس اگر به دنبال مکعب روبیکی هستید که بسیار با دوام در طول تمرین باشد، قابلیت حل در مسابقات را داشته باشد، همچنین آپشن های تنظیمی و ظاهری کاملی در داخل جعبه ی آن موجود باشد و با قیمت مناسب بتوان تهیه کرد، محصولات موجود در دسته روبیک های سرعتی حرفه ای بهترین گزینه هستند. رد پای برترین برندهای صنعت تولید روبیک را در این دسته مشاهده کرد. محصولات پایه ای برترین برند های تولید مکعب روبیک مانند گنز جزء دسته ی روبیک های سرعتی حرفه ای قرار می گیرند. همچنین سایر برند ها و شرکت های تولید مکعب روبیک در سراسر جهان مانند روبیک سرعتی حرفه ای مویو و روبیک سرعتی حرفه ای کای وای تلاش کرده اند تا محصولات سرعتی با تنظیم پذیری بسیار بالایی تولید کنند تا در این زمینه سبد کالای کاملی داشته باشند.

  • مشخصات روبیک سرعتی حرفه ای

افرادی که با محصولات موجود در دسته ی روبیک های سرعتی حرفه ای سر و کار دارند. کیوبر های سرعتی یا به اصطلاح اسپید کیوبر ها هستند. این افراد برای تمرین و حل روزانه ی خود نیاز مکعب روبیک هایی دارند که از لحاظ گردش سطوح بسیار نرم باشند و هم پایداری مناسبی داشته باشند. علاوه بر این، روبیک این افراد باید زاویه گردش بسیار بالایی داشته باشند تا مشکلی در حل سرعتی مکعب روبیک نداشته باشند. سرعت دست این افراد بسیار بالا بوده و ضربات سنگینی به روبیک وارد می کنند.

جنس روبیک های سرعتی حرفه ای باید به گونه ای طراحی شده باشند که این ضربات محکم آسیبی به ساختار داخلی آن ها نرسانند. همچنین جنس پلاستیک مکعب روبیک های سرعتی حرفه ای تحمل بالایی در برابر ضربه و سرعت بالا دارد. در نتیجه طول عمر این محصولات به میزان قابل توجهی بیشتر از دسته های پایین تر می باشند. بسیاری از روبیک های سرعتی حرفه ای، شامل تکنولوژی های روز دنیا مثل هسته مگنت و مگلو هستند و از این رو کیفیت حل فوق العاده بالایی دارند. روبیک هایی که از تکنولوژی هسته مگنت استفاده می کنند اصلاح حرکتی بسیار قوی دارند. قطعات داخلی این روبیک آهن رباهایی برای حفظ موقعیت مهره دارند. همین امر علاوه بر افزایش توانایی حل، پایداری روبیک را بسیار افزایش می دهد. در نتیجه این روبیک ها برای افرادی که روبیک به سادگی از کنترل دستشان خارج می شود گزینه ی بسیار مناسبی هستند. همچنین نیاز به سرعت گردش بسیار بالا موجب شده است تا تکنولوژی مگلو یا شناوری مغناطیسی را جایگزین فنر های قدیمی روبیک کنند.

همانطور که از اسم این تکنولوژی می توان فهمید، مهره های روبیک به کمک نیروی مغناطیسی شناور هستند و مهره های مرکزی با پیچ و محور برخوردی ندارند. از این رو سرعت بسیار زیاد و اصطکاک بسیار کمی دارند. همچنین امکانات تنظیم و شخصی سازی در دسته روبیک های سرعتی حرفه ای تقریبا تکمیل هستند. در این دسته محصولاتی وجود دارد که به وسیله ی آن ها می توان رکوردهای کمتر از 10 ثانیه ثبت کرد در نتیجه سرعت و قابلیت حل بسیار بالایی دارند. روبیک های مطرح شده، یک سطح پایین تر از روبیک های حرفه ای و پرچم دار دنیا هستند. به ندرت مکعب روبیک های موجود در این دسته را می توان در دست رکورد داران جهان مشاهده کرد زیرا این افراد از روبیک های پرچم دار استفاده می کنند. با این حال برای استفاده ی کاملا سرعتی و مسابقاتی مناسب هستند. بهترین گزینه های موجود در این دسته به عنوان قاتل پرچم دار (Flagship Killer) شناخته می شود. این روبیک ها را می توان در دست رکورد دارها و برترین کیوبرهای جهان مشاهده کرد. به طور کلی نسخه های جدیدتر و تقویت شده ی همین موارد دست قهرمانان و رکورد داران جهان هستند.

کیوبرهای سرعتی که از برترین روبیک های دنیا برای مسابقات استفاده می کنند، از محصولات روبیکهای سرعتی حرفه ای به عنوان روبیک ساید و تمرینات خانگی استفاده می کنند زیرا شامل برترین تکنولوژی ها با قیمت مناسب هستند و به کمک آن ها می توان فشار تمرین های مداوم را از روبیک های اصلی و حرفه ای برداشت تا به طول عمر آن ها افزوده شود.