روبیک های شروع حل سرعتی

راهنمای خرید روبیک برای شروع حل سرعتی

روبیک های شروع سرعتی:

 مهم ترین و مطرح ترین ویژگی روبیک های سرعتی این است که کاملا برای شروع آموزش و حل سرعتی مکعب روبیک مناسب هستند. اغلب مکعب روبیک هایی که سرعتی هستند و با دیدگاه اقتصادی تولید شده اند در این دسته قرار می گیرند. یکی از اهداف مهم برندهای مطرح تولید مکعب روبیک، تولید با قیمت کم و کیفیت بالاست به همین دلیل اکثر برند های مطرح لاین ها و خط تولید های متعددی برای عملی کردن این هدف راه اندازی کرده اند. همچنین بزرگترین طراح های مکعب روبیک، در این زمینه مشغول هستند تا موثرترین عوامل افزایش سرعت مکعب روبیک را شناسایی کرده و با کمترین هزینه تولید کنند.

  • قیمت مکعب روبیک شروع سرعتی

به عنوان مثال سری میلانگ تولید شرکت مویو، لاین اقتصادی این شرکت می باشد. روبیک های سری میلانگ بسیار متنوع بوده و کیفیت بسیار بالایی دارند. همچنین شرکت کای وای فعالیت های وسیعی در این زمینه انجام داده است. محصولات موجود در دسته ی مکعب روبیک های شروع سرعتی، محصولاتی هستن که شرکت های طراحی و تولید مکعب روبیک با دیدگاه اقتصادی و عملکرد سرعتی برای شروع حل سرعتی مکعب روبیک تولید کرده اند.

  • مشخصات فنی روبیک شروع سرعتی

اغلب روبیک های شروع سرعتی آهنربا دار و مگنتیک هستند از این رو سرعت و گردش بسیار جذابی دارند. وجود آهن ربا در داخل مکعب روبیک های سرعتی باعث می شود تا سطوح با سرعت بسیار بالایی گردش داشته باشند و در عین حال بیش از 90 درجه گردش نداشته باشند. پس دلیل وجود مگنت در مکعب روبیک های سرعتی، جلوگیری از گردش زیاد و خارج از کنترل است و دقت حرکت سطوح مکعب روبیک را افزایش می دهد. حدود 70 درصد از مکعب روبیک های موجود در دسته مکعب روبیک های سرعتی مگنت های غیر قابل مشاهده دارند و در داخل روبیک مخفی هستند.

یکی دیگر از مزایای اضافه شدن مگنت و آهن ربا به مکعب روبیک های سرعتی، افزایش پایداری و کنترل پذیری روبیک در حین حل سرعتی است. همین امر موجب می شود که سطوح در مدت زمان حل کردن از دست سر نخورند. با این حال در بین محصولاتی که تولید برند های سرعتی و مسابقاتی هستند ممکن اس محصولات بدون مگنت هم ببینیم. برای فردی که قصد شروع یاد گیری روش سرعتی حل مکعب روبیک را دارد زاویه گردش یکی از فاکتور های بسیار مهم است. زیرا حرکت و گردش سطوح نباید به سختی انجام شود. روبیک های این دسته زاویه گردش (Corner cut) مناسبی برای شروع حل سرعتی مکعب روبیک دارند. طراحی قطعات داخلی و لبه ی مهره ها این امکان را به کیوبر می دهند که از کات بسیار بالای روبیک های موجود در دسته ی شروع حل سرعتی لذت ببرند.

جنس پلاستیک استفاده شده در روبیک های این دسته حرکت و گردش را بسیار نرم می کند به طوری که در بین محصولات موجود در دسته ی شروع حل سرعتی محصولاتی با جنس پلاستیک پرایمری هم مشاهده می شود. روبیک هایی که از پلاستیک پرایمری استفاده می کنند، روغن پذیری بسیار بالایی خواهند داشت و پس از روغن کاری افزایش سرعت چشم گیری را تجربه خواهیم کرد. سرعت حرکت در مکعب روبیک های موجود در دسته سرعتی، چند برابر شده و نسبت به روبیک های مبتدی طول عمر بسیار زیادی دارند.

اگر با مکعب روبیک های موجود در دسته روبیک های شروع سرعتی به طور مداوم روزی 100 حل انجام بدهیم، بعد از 5 الی 6 ماه تا حدودی کیفیت خود را از دست می دهند و با تنظیم و یا روغن خاصی مثل اول خود نمی شوند. این اتفاق به دلیل جنس پلاستیک استفاده شده در آن ها می باشد. افرادی که از دسته روبیک های شروع سرعتی استفاده می کنند به دلیل تکرار زیاد فرمول ها نیاز به روبیکی دارند که طول عمر بالایی در استفاده مکرر داشته باشند به همین دلیل دوام و طول عمر این روبیک ها پارامتر کلیدی و حائز اهمیتی است.

قیمت مناسب همراه با طول عمر نسبتا بالا، ارزش خرید دسته ی شروع سرعتی را افزایش می دهد. کیوبر های سرعتی برای اینکه سرعت گردش و پایداری روبیک مناسب با دست خود را روی روبیک خود تجربه کنند اقدام به تنظیم پیچ ها و اسپرینگ های روبیک می کنند. در نتیجه قابل تنظیم بودن روبیک و داشتن اسپرینگ یکی از امتیازهای مثبت در خرید مکعب روبیک می باشد. به همین دلیل تعدادی از روبیک های دسته شروع سرعتی قابلیت تنظیم با اسپرینگ را دارند اما نمی توان انتظار شخصی سازی بسیار بالا از این دسته داشت.

زیرا تا اکنون هیچ کدام از مکعب روبیک های موجود در دسته روبیک های شروع حل سرعتی، دارای تنظیم مگنت نمی باشند زیرا این آیتم برای افرادی که اقدام به یادگیری روش سرعتی می کنند الزامی نبوده و کاربرد چندانی ندارد. تنظیمات و امکان شخصی سازی این دسته از مکعب های روبیک صرفا محدود به تنظیم فاصله محوری به کمک پیچ یا اسپرینگ می باشد. اسپرینگ قطعه ای در داخل مکعب های روبیک می باشد که تنظیم فاصله محوری به کمک درجه های آن به صورت پله ای و مرحله به مرحله انجام می شود و همچنین می توان تنظیم مکعب روبیک را به حالت اولیه برگرداند.